Lenfödem Nedir?

Lenfatik sistemin disfonksiyonundan kaynaklı hücreler arası boşlukta proteinden zengin sıvının aşırı miktarda birikmesidir.

1.Primer (Doğuştan) Lenfödem:

Kişinin doğumundan itibaren lenf sisteminin yeteri kadar gelişmemesi durumunda lenf sisteminin üzerine binen aşırı yükle (cerrahi, travma, hamilelik) lenfödem ortaya çıkar.

2.Sekonder Lenfödem:

Kişinin lenf sistemi doğumdan itibaren normal olarak çalışır. Radyoterapi, cerrahi müdahale, travma, neoplastik bozukluk sonucu lenf yollarının bozulması veya kesintisine bağlı oluşan lenfödem tipidir.

Lenfödemin Basit Teşhisi:

Tedavisi:

2 Fazlı Tedavi

Manuel Lenf Drenajı

Ödemli bölgeden bloke olmuş lenf sıvısının alınıp vücudun çalışan bölgelerindeki lenf nodüllerine transferi amaçlanır. Aynı zamanda fibrozite olmuş konnektif dokuyu gevşetir ve etkilenmiş lenf damarlarındaki lenf akışını arttırır. Lenf damarlarına hafif basınç ile elle uygulanan özel bir tekniktir. Diğer masaj teknikleriyle karıştırılmamalıdır.

Kompresyon Bandajı Uygulaması

Manuel lenf drenajından sonra uyarılan lenf yollarının etkinliğini korumak amaçlı kısa çekişli ve elastik olmayan bandajla yapılan tekniktir. Kısa çekişli bandajlar aktivite esnasında basıncın fazla olmasını sağlar istirahat halinde basıncı azdır. Elastik bandajlar lenfödem tedavisinde kullanılmaz. Aktivite halinde esnemesi kolaydır.

Lenfödem Pnömatik Kompresyon Cihazıyla Tedavi Edilir Mi?

Kompresyon cihazı kontraendikedir. Pnömatik kompresyon cihazı fibrozise neden olur. Pnömatik kompresyon cihazı su moleküllerini taşır ancak protein moleküllerini taşıyamadığı için cilt altı dokusunda fibrozise neden olur. Cilt ve cilt altı dokuyu sertleştirir. Cilt altındaki protein ancak manuel lenf drenajıyla taşınır. Aynı zamanda manuel lenf drenajı fibrozite olmuş dokuyu gevşetir.

Lenfödem Hastaları Nelere Dikkat Etmeli?

Lipödem Ve Lipo-Lenfödem
Arasındaki Fark Nedir?

Lipödem: Vücutta kontrolsüz yağ dağılımı ve birikimi mevcuttur. Hastalık ilk adetle , hamilelikle, menopozla başlayabilir. Nedeni belli değildir. Erkeklerde çok nadir görülür.