S.S.S.

Sıkça Sorulan Sorular

Tedavi süresi, kişinin sağlık durumuna, problemin ciddiyetine, tedaviye yanıtına ve diğer faktörlere bağlı olarak değişebilir.

Fıtıktan kaynaklı felç olma olasılığı 1000 vaka da 2-3 oranındadır. Fıtıklar doğru egzersiz ve doğru davranış şekliyle iyileşme oranı oldukça yüksektir.

Kişinin ihtiyaçlarına göre değişmekle beraber ortalama 45 -50 dk arasındadır.

Kıkırdak yapılar genellikle yüklenmeyle birlikte beslenen yapılardır. Bu noktada da düzenli yapılan egzersiz ve yürüyüşler kireçlenmeye bağlı olan ağrılarınızı azaltacaktır.

Vücut şeklinin değişmesi ya da sıkılaşması bir sürü faktöre bağlıdır.  düzenli ve uygun şekilde yapılan egzersizlere, dengeli bir beslenmeye, yeterli uyku ve dinlenmeye, stres yönetimine ve kişisel motivasyona bağlıdır. Ayrıca bireysel vücut yapısı, yaş, cinsiyet, genetik faktörler ve metabolizma da etkileyen faktörlerdir.

Skolyozun düzelip düzelmediği konusunda kesin bir yanıt vermek zordur. Her skolyoz vakası farklıdır ve her hasta için en uygun tedavi yöntemi farklılık gösterebilir.  Yaş, eğriliğin derecesi, egzersiz, korse kullanımı, hastanın tedaviye katılımı skolyosuzun düzelmesini etkileyen faktörlerdir.

Tedavinin seans süresi tedavinin türüne, hastanın durumuna ve tedavi planına göre değişkenlik gösterebilir. Genellikle 30 dakikadan 1 saate kadar sürebilir. Ancak, bazı özel durumlarda veya karmaşık tedavilerde seans süresi daha uzun olabilir. Fizyoterapistiniz, sizin durumunuz ve ihtiyaçlarınıza göre en uygun seans süresini belirleyecektir.

Kompresyon cihazı kontraendikedir. Pnömatik kompresyon cihazı fibrozise neden olur. Pnömatik kompresyon cihazı su moleküllerini taşır ancak protein moleküllerini taşıyamadığı için cilt altı dokusunda fibrozise neden olur. Cilt ve cilt altı dokuyu sertleştirir. Cilt altındaki protein ancak manuel lenf drenajıyla taşınır. Aynı zamanda manuel lenf drenajı fibrozite olmuş dokuyu gevşetir.